måndag 14 september 2009

Jaja, jag ska!

Det är väl kanske lite trevligt med en blogg ändå. När man är såhär på ett annat ställe. Just idag har jag varit här i 17 dagar och börjar kunna urskilja ord ur den tyskaljudsmeten. Jag har under denna tid blivit eskorterad av Lenis och Amanda, fått en roomie från himmeln (vissa skulle säga makedonien, beror på vem man frågar) som heter Jasna, blivit utslängd från en klubb, varit på stumfilm med livemusik, läst två böcker (maken och therese) sett en amerikansk film med sandra bullock dubbad till tyska. jag fattade verkligen ingenting. hängt i squats, surfat på barer med Alex, sett två pjäser (ein chor... och virgin queen), skrivit en pjäs, skaffat ett tyskt konto, anmält mig till tyska studier, posat i fotoautomater med Jenny och Jasna, råkat ha sönder ett caleidoskop, blev tvingad att köpa caleidoskopet, hittat på en utställning "fragile" som går ut på att all konst är oerhört skör och bara man går förbi lite oförsiktigt går konstverket sönder. det blir pinsamt. vi tvingar den oförsiktige att köpa konstverket som numer är i spillror. självfallet serveras stora mängder alkohol på vernissaget. det hela ska ta plats i Paris.

Alles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar