tisdag 22 september 2009

Bara vanligt vatten

Jaha. Inatt halv två gick inte kranen att stänga. Vad gör man då? Vem ringer man? Vi skruvade och mixtrade så mycket som vi tordes och efter jag räknat ut att det vatten som kommer att rinna kommer att motsvara ungefär 10 badkar gick vi och la oss (så särskilt ofta badar jag inte, så det jämnar ut sig). I morse var det turer hit och dit, inte så mycket för min del, jag låg i sängen och läste en bok eftersom Jasna så fint tog hand om kontakterna. Evan, Joep, Rola, Emiel, Ruuta, Julia, Julias indonesiske inneboende och Torben var de berörda. Telefonen gick varm och ingen visste hur detta skulle lösas, vilket får mig att ställa samma fråga som så många gånger förr; HUR KAN TYSKLAND ÖVERHUVUDTAGET FUNGERA?

Tillslut kom Joep och stängde av allt vatten och där är vi nu.

Vi får helt enkelt torrbada.

2 kommentarer:

  1. Jag uppskattar Tyskland- ett U-land? - vinkeln. Hahaha hahaha. Så om jag kommer den 21a och stannar en liten vecka, går det buraa?

    SvaraRadera
  2. Det går bra. Fast den 21 får du hänga med Karin på egenhand för då är jag bortrest. Kommer hem 22, på eftermiddan. (obs 22 är Karins födelsedag). Ska försöka greja en extra nyckel tills dess.

    SvaraRadera